پخش زنده

جذابیت‌های بازار اکوسیستم صنعت بازی ایران برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

 به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، علی سدیفی مدیرعامل 100 استارتاپ در اولین پیش رویداد نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر که با موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری و با حضور جمعی از بازی‌سازان، ناشران و مدیران شتابده‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع خلاق و دانش بنیان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فلسفه شکل‌گیری این مجموعه گفت: تا امروز نزدیک به 74 سرمایه‌گذاری بر روی کسب و کارهای مختلف اتفاق افتاده است و بیش از 35 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مجموعه 100 استارتاپ انجام شده و در حال حاضر نزدیک به 40 مجموعه سرمایه گذاری با این پلتفرم همکاری می‌کنند.

او افزود: در حوزه گیم از حدود 2 سال پیش رویدادهایی برگزار کردیم. ولی تا به امروز هم‌افزایی به این شکل در بخش سرمایه‌گذاری و درگیر شدن سرمایه‌گذاران و هم‌افزایی در این حوزه جهت تاثیرگذاری بر اکوسیستم صنعت بازی ایران نداشتیم.

سدیفی تصریح کرد: آمارهای موجود نشان از فزایندگی بازار این حوزه در دنیا دارد و پیش‌بینی شده که تا سال 2026  این بازار تا 205 میلیارد دلار در دنیا توسعه پیدا کند که بسیار جذاب است.

مدیرعامل 100 استارتاپ در پایان تصریح کرد : قطعا سرمایه‌گذاران داخلی و خارج از کشور علاقه‌مند هستند که در جایی منابع شان را درگیر کنند و امیدواریم در سکوی پرتاب غزال نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، مجموعه 100 استارتاپ در کنار ارکان دیگر نقش موثری در جهت پیشبرد اهداف کلی ایفا کند.